dijous, 13 de setembre del 2012

Dijous, 13 de Setembre del 2012

I ara, què hem de fer? O potser hauríem de dir... I ara, què hem d'esperar que facin?  És innegable que la manifestació de la Diada a Barcelona, podria marcar una fita històrica en el camí del nostre futur. És veritat que feia goig veure l'il·lusió de la gent, cridant consignes reivindicatives en una mateixa línia. L'ambient era festiu, alegre, però ferm i aparentment convençut en el que es reclamava. Gent de totes les edats i condicions, vinguts d'arreu del país amb la seva càrrega esperançada de voler demanar quelcom que somien com a solució a tots els seus problemes. Està molt bé que el poble es manifesti, que s'impliqui, que digui ben alt i ben clar, què és el que vol que determini el seu camí, el seu demà. Tot mostrat però, des de l'expressió d'un sentiment, d'un sentiment ben lícit i ben noble, d'un simple i lògic sentiment que... malauradament, potser també ha estat sàviament manipulat des dels diferents estaments de sempre. Què hem d'esperar doncs que facin? De debó esperem que el polític de torn surti al balcó del Palau de la Generalitat o del Parlament i proclami la reclamada "Independència" sense més?  Creiem que la dissolució del mateix Parlament, i la convocatòria de noves eleccions a Catalunya, podria presentar un millor panorama?  Estem segurs que anant a parlar a Madrid, mostrant les fotografies de la magnífica manifestació de dimarts, ens escoltaran amb més ganes? Obtindrem amb l'aval del milió i mig de manifestants, el pacte fiscal, el concert econòmic o el que sigui, que pugui apaivagar els nostres greus problemes financers actuals?  Uff! quantes preguntes per respondre'ns!  Però jo encara me'n faig més: Sense la crisi económica, les retallades i el desmuntatge ferotge de l'estat del benestar per part dels nostres governs... hauríem estat un milió i mig els manifestants? Tothom s'ha de creure aquestes subjectives xifres que sota el pal·li de l'anomenat espoli, alguns han convertit en bandera dels seus arguments? Ens han explicat de debó quin és el full de ruta per convertir-se en un nou estat d'Europa?  Quant llarg i complex seria el nostre camí i quina mena d'entrebancs i de quina magnitud hi trobaríem?  És cert que tot canvi comença per fer un primer pas, que tota revolució pot començar amb un crit, però... cal estar segurs de quina és la direcció que cal prendre; quins han de ser el nostres guies i sobretot a quin recorregut ens enfrontem, doncs sinó tornarem a ser abatuts i haurem de tornar a esgrimir el nostre sempitern rol de víctimes, com a únic refugi dels nostres anhels. Sí, ja sé que les meves paraules respiren pessimisme, i és que potser en el fons, tot plegat només són manies meves.

1 comentari:

  1. Querido amigo,

    Como siempre es un placer leerte en tu blog, y en esta ocasión no podía ser menos. Es un tema este el que tratas en tu último escrito un tanto delicado, según siempre cómo y quién lo mire, pero no por ello quiero evitar incluir un comentario como he hecho en otras ocasiones.
    Espero no molestar, entre nosotros siempre ha brillado con fuerza la sinceridad y así debe seguir siendo.
    En principio quiero que sepas que comparto y aplaudo, casi plenamente, los anhelos de autodeterminación, de independencia o como lo queramos llamar que ha expresado el pueblo catalán durante la celebración de la pasada Diada. Comparto y aplaudo y ya me gustaría vivir la misma situación aquí en Andalucía. No sé si lo he hecho alguna vez, pero aprovecho la ocasión para confesarte que no me siento identificado con este Estado que viene a llamarse España y mucho menos aún con la bandera que lo representa. Y con todo lo que viene pasando desde un tiempo para acá, demasiado extenso ya, no sólo no me siento identificado sino que además siento vergüenza, bochorno y otras emociones que mejor dejarlas callar. Pero bueno, entiendo que no es éste el tema que ahora tratamos.
    No sé bien cómo te defines ante todo esto que estamos viviendo. No sé si apoyas el sentir que mayoritariamente se expresaba en la multitudinaria manifestación o son otros tus anhelos, no lo sé bien pero tampoco tienes porqué expresarte al respecto si así no lo deseas.
    Me surgen no pocas dudas al respecto de lo que viene sucediendo, al igual que a Pili y no pocas personas que, más menos, piensan de forma parecida a como ante ti me confieso. Querido amigo, espero no molestar, pero también me gustaría ser claro, tanto en mi expresión de apoyo al anhelo de autodeterminación del pueblo catalán como así para con las dudas que me surgen. No me creo las patrañas de los políticos, y pienso que Artur Mas está interpretando una farsa, no me gusta este tipo. También está sangrando con duros recortes a la ciudadanía catalana. Y me temo que esa farsa viene a ser otra vez la archiconocida cantinela de “presiono al estado español para que nos sigan concediendo dádivas y una vez conseguidas se acabó el cuento…, hasta la próxima” ¿van por ahí los tiros? Si se quiere alcanzar la independencia, creo que esta debería ser completa, tanto para lo bueno como para lo malo. Me parece perfecta la secesión, la aplaudo, siempre que el pueblo así se exprese de forma mayoritaria, no los políticos. Entiendo que no ético solicitar la independencia fiscal, tributaria…, y después seguir formando parte de los presupuestos generales del estado. Si se quiere independencia, esta, repito, ha de ser completa, para lo bueno y para lo malo. No me vale, ahora sí, ahora no. Repito que comparto fervientemente vuestro anhelo de independencia, es justo que así sea que la ciudadanía lo quiere. Lo demás me parece un absurdo de dimensiones considerables, un cuento de constitución que más bien parece sacado de las fábulas medievales. Se ha de dar la libertad de emancipación a los pueblos si es su deseo, lo demás son historias ya trasnochadas.
    Espero haber sido claro, en los sentimientos compartidos y en las dudas, que no son pocas, y me encantaría si pudieras aclararme algunas de ellas tú, como ejemplar ciudadano catalán y del mundo.

    Mil abrazos para ti y para toda la familia,

    Rafael.

    ResponElimina