Set pel·lícules en el segon quadrimestre de l’any, que
tenint en compte els mesos de vacances d’estiu que hem estat fora, no és un
promig gens dolent. Vam començar amb una de les revelacions de la temporada,
doncs hores d’ara encara es troba en cartellera: “Searching for sugar man”, de
Malik Beudjelloul, una producció sueca en forma de reportatge que ens parla de
la curiosa vida del músic nord-americà conegut com “Rodríguez”, que va triomfar
a Sud-àfrica i després va desaparèixer misteriosament, fins que el
redescobriren per fer aquesta pel·lícula. Després vam veure “La caza”, de
Thomas Vinterberg, feta a Dinamarca, un drama psicològic que qüestiona
diferents valors de la societat actual, davant un fet suposadament monstruós,
alhora que ens deixa veure quant de manipulació hi ha al nostre voltant. A
continuació, vam deixar-nos entabanar per “La fotográfa”, producció espanyola
dirigida per en Fernando Baños, que sota l’argument de la recuperació d’una
història personal, ens provocà una forta somnolència, malgrat els suposats
efectes visuals innovadors que mostra. Tampoc em vaig sentir particularment
massa satisfet, després d’haver vist “Un amigo para Frank”, una comèdia
nord-americana, dirigida per en Jake Schreier, que ens situa en un futur més o
menys proper, però amb una superficialitat exasperant. El contrast ens va
arribar amb “Inch’allah”, de la canadenca Anaïs Barbeau-Lavalette, que ens
parla molt durament de les contradiccions que afronta una jove metgessa en un
camp de refugiats de Cisjordània, un drama actual, vist des d’una òptica molt compromesa
amb la realitat. Després, “Stuck in love” o “Un invierno en la playa”, de Josh
Boone i producció nord-americana, que malgrat presentar-nos un argument molt
previsible, ho fa amb interessants observacions sobre les relacions amoroses i
sentimentals d’una família, amb el món dels escriptors com a rerefons. I per
acabar, “Hannah Arendt”, una altra de les pel·lícules amb més èxit del cinema
independent que nosaltres sovintegem; una producció alemanya de la Margarethe
von Trotta, que ens descobreix la biografia d’aquesta filòsofa jueva, que va
assistir com a periodista al judici que es va fer al nazi Adolf Eichmann,
parlant-nos molt obertament, de les diferents maneres de viure el demà d’una
tragèdia tan horrible com aquella. En definitiva doncs, un bon resultat global
d’aquest quadrimestre que ja es va acabar fa dies, doncs de les set pel·lícules
vistes, podríem dir que cinc són absolutament recomanables... tot, és clar, des
de la subjectivitat que poden presentar allò tan sabut de les “manies meves”.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada